Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 15-11-2018
Choć wydaje się to mało prawdopodobne, sabotowanie działania własnego gabinetu stomatologicznego jest możliwe. Wielu dentystów może to robić prawie codziennie – choć na pewno nieświadomie.
Oto cztery główne przyczyny takich działań:
-
Brak skutecznej komunikacji z pacjentem zarówno w trakcie wizyty, jak i po niej. Najgorzej, jeśli pacjent nie czuje podczas spotkania z dentystą, że jest priorytetem. Z dużym prawdopodobieństwem zacznie szukać innego stomatologa – takiego, który skupi na nim całkowicie swoją uwagę.
-
Niesłuchanie pacjentów – ważne jest, aby dentysta rozumiał, czego pacjent od niego oczekuje, gdyż stomatolog może mieć najlepsze umiejętności i dysponować najlepszą aparaturą oraz materiałami, ale kiedy nie usłyszy, co pacjent do niego faktycznie mówi i zamiast tego będzie tylko realizował swój własny plan, pacjent nie będzie z tego zadowolony.
-
Frustracja technologią – jeśli stomatolog nie radzi sobie z obsługą sprzętu bądź z wypełnieniem elektronicznej dokumentacji medycznej, pacjent to widzi. Nie działa to na korzyść stomatologa. Pacjent chce bowiem, aby dentysta był kompetentny we wszystkim, co robi. Nieradzenie sobie z obsługą gabinetu stawia pod znakiem zapytania fachowość stomatologa.
-
Brak szacunku ze strony stomatologa – pacjent nie chce, aby dentysta traktował go protekcjonalnie lub szorstko. Takie zachowania powodują, że pacjenci czują się niekomfortowo i mają ochotę nie wracać więcej do miejsca w którym doświadczyli negatywnych odczuć.
Choć wielu dentystów codziennie przygląda się działaniu własnej praktyki i wprowadza wiele rozwiązań, które mają ułatwić leczenie i zapewnić wygodę fizyczną pacjentów, nie zawsze zwracają oni uwagę na to, co pacjent czuje, czego chce, co mówi i co widzi w zachowaniu wybranego przez siebie dentysty. Tymczasem to właśnie są klucze do zatrzymania pacjenta na dłużej w danym gabinecie.