Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 21-08-2018
W jednym z numerów opiniotwórczego „Journal of General Internal Medicine” pojawił się nowy model praktykowania medycyny i stomatologii. Określony został on jako opieka skoncentrowana na relacji i oznaczony skrótem RCC (z j. ang. relationship – centered care). Model zakłada, że:
-
relacje pomiędzy samymi pracownikami służby zdrowia i pomiędzy nimi a pacjentami powinny zakładać podmiotowość uczestników;
-
ważnym elementem tych relacji są emocje;
-
wszystkie relacje, które zachodzą w obrębie służby zdrowia, opierają się na wzajemnych oddziaływaniach uczestniczących w nich osób;
-
pielęgnowanie prawidłowych relacji w służbie zdrowia jest istotne i wartościowe moralnie.
Tyle założenia. Praktyce do tego jednak daleko.
Może się to jednak już niebawem zmienić – przez rosnącą lawinowo liczbę pozwów dotyczących nie tylko błędu medycznego, ale także niewłaściwego zachowania medyków.
Z badań wynika, że wielu pozwów można by uniknąć, zwracając tylko i wyłącznie uwagę na sposób rozmowy z pacjentem oraz poświęcając czas na lepsze zrozumienie dynamiki relacji, jakie zachodzą w gabinecie lekarskim czy w pracowniach specjalistycznych.