Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 14-04-2017
Bywa, że gabinet stomatologiczny trzeba sprzedać – zmusza do tego sytuacja osobista, zmiana planów zawodowych, brak sukcesora chętnego do kontynuowania pracy w gabinecie i przejście na emeryturę. Aby sprzedaż praktyki była korzystna, warto ją zaplanować – eksperci radzą, aby plany te były poczynione na 2-4 lata przed wytyczonym czasem sprzedaży. Choć okres ten wydaje się długi, rozpoczęcie przygotowań do sprzedaży tak wcześnie ma logiczne uzasadnienie, ponieważ masz czas na:
-
odpowiednie przygotowanie gabinetu lub kliniki do sprzedaży – możesz spokojnie inwestować w sprzęt i w remonty;
-
znalezienie nabywcy, który zapłaci za gabinet cenę, jaka ciebie będzie satysfakcjonować – sprzedaż wymuszona na szybko najczęściej kończy się finansową stratą dla właściciela przedmiotu transakcji;
-
spokojną pracę przed emeryturą, bez zamartwiania się że potencjalny nabywca zacznie naciskać na sprzedaż tu i teraz;
-
podjęcie działań informacyjnych na temat obiektu sprzedaży;
-
opracowanie własnego planu na przyszłość, kiedy nie trzeba już będzie pracować, a zyski uzyskane ze sprzedaży umożliwią prowadzenie życia na godnym i luksusowym poziomie.
Sprzedaż gabinetu pod presją czasu lub okoliczności to zazwyczaj najgorsza opcja: bo kupujący ma możliwość dyktowania warunków finansowych podczas sprzedaży. Warto tego unikać.
Źródło: dentaleconomics.com