Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Komunikacja a satysfakcja pacjenta z nowej protezy
  • 24-03-2016
 

 

 

 

 

Wyobraźmy sobie taką sytuację: przychodzi pacjent do dentysty, mówi, że chce mieć nowy, piękny uśmiech, dentysta zapoznaje się z warunkami panującymi w jamie ustnej, przekazuje wytyczne technikowi dentystycznemu, ten wykonuje starannie świetną protezę na miarę, dentysta mocuje ją w jamie ustnej pacjenta i z satysfakcją patrzy na uzyskany efekt protetyczny i estetyczny, ale pacjent nie jest zadowolony ani z faktu, że ma kompletny uśmiech, ani z wyglądu nowych zębów. Dlaczego? Ponieważ nie jest to JEGO WYMARZONY piękny uśmiech. Czego zabrakło podczas procesu przywracania uśmiechu pacjentowi, jeśli i dentysta, i technik włożyli serce i doświadczenie w jak najlepsze wykonanie swojej części pracy? Zabrakło dobrej komunikacji: na linii pacjent – lekarz i lekarz – technik dentystyczny.

 

Kiedy pacjent przychodzi do gabinetu i zamawia nowy uśmiech, ma wyobrażenie o tym, jak ten nowy uśmiech ma wyglądać. Musi to wyjaśnić dentyście wystarczająco dobrze, aby ten mógł z kolei w swojej wyobraźni „narysować” sobie plan leczenia i spodziewany efekt. Własne wyobrażenie dentysta przedstawia technikowi, a ten – jak poprzednio stomatolog – tworzy swoją wizję tego, czego oczekuje pacjent. Nie zawsze ta imaginacja pokrywa się z wizją dentysty lub pacjenta. Dlatego na każdym etapie procesu leczenia stomatologicznego lub protetycznego musi istnieć nie tylko klarowne, precyzyjne przekazywanie wytycznych odnośnie oczekiwań pacjenta, ale też i sprzężenie zwrotne w postaci przekazu, że informacja, która została nadana, została też właściwie zrozumiana i odebrana przez rozmówcę.

Dobra komunikacja opiera się zatem na dwóch filarach:

  • przekazywaniu odpowiednio dużej ilości odpowiednio precyzyjnych i szczegółowych informacji;

  • właściwym zrozumieniu intencji rozmówcy.

Kiedy te dwa warunki komunikacji interpersonalnej między pacjentem, dentystą i technikiem zostaną zachowane, ten pierwszy nie będzie rozczarowany efektem pracy technika i dentysty, a specjaliści nie będą się czuli sfrustrowani faktem, że pomimo najszczerszych chęci i rzeczywistego zaangażowania nie usatysfakcjonowali pacjenta.

Źródło: Opracowanie własne

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS