Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 03-07-2014
System eWUŚ miał być swoistym informatycznym panaceum na dolegliwości systemu służby zdrowia związane z naciąganiem na leczenie na ubezpieczenie. Skorzystać z jego dobrodziejstw mieli tak pracownicy służby zdrowia, jak i pacjenci. Przede wszystkim odciążeni mieli zostać lekarze, z których zdjęta została odpowiedzialność za weryfikowanie uprawnień do korzystania ze świadczeń refundowanych. A i w rejestracji system miał pracownikom pozwalać na wzięcie głębszego oddechu przy zapisywaniu pacjentów do specjalistów. System eWUŚ po wprowadzeniu miał na swoim koncie kilka potknięć, ale działa, i odgrywa w opiece zdrowotnej przypisaną mu rolę. Ile kosztował? O tym możemy się dowiedzieć z informacji podanych przez NFZ w odpowiedzi na zapytanie Naczelnej Izby Lekarskiej, które ta skierowała do Funduszu. Kwoty nie są małe, bo łączne wydatki związane z wprowadzeniem systemu, które Fundusz poniósł w latach 2012-2014 to ponad 13 mln zł. Wydano:
-
6,5 mln zł na zakup sprzętu komputerowego i urządzeń sieciowych
-
2,5 mln zł na rozbudowę i udoskonalenie działania systemu
-
1,4 mln na oprogramowanie systemowe i jego modyfikację
-
2,2 mln zł na dostosowanie do systemu i modyfikację modułów działających już w NFZ.
Źródło: OIL w Warszawie