Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzAktualności

Koszt wykonania eWUŚ
  • 03-07-2014
 

 

 

 

 

System eWUŚ miał być swoistym informatycznym panaceum na dolegliwości systemu służby zdrowia związane z naciąganiem na leczenie na ubezpieczenie. Skorzystać z jego dobrodziejstw mieli tak pracownicy służby zdrowia, jak i pacjenci. Przede wszystkim odciążeni mieli zostać lekarze, z których zdjęta została odpowiedzialność za weryfikowanie uprawnień do korzystania ze świadczeń refundowanych. A i w rejestracji system miał pracownikom pozwalać na wzięcie głębszego oddechu przy zapisywaniu pacjentów do specjalistów. System eWUŚ po wprowadzeniu miał na swoim koncie kilka potknięć, ale działa, i odgrywa w opiece zdrowotnej przypisaną mu rolę. Ile kosztował? O tym możemy się dowiedzieć z informacji podanych przez NFZ w odpowiedzi na zapytanie Naczelnej Izby Lekarskiej, które ta skierowała do Funduszu. Kwoty nie są małe, bo łączne wydatki związane z wprowadzeniem systemu, które Fundusz poniósł w latach 2012-2014 to ponad 13 mln zł. Wydano:

  • 6,5 mln zł na zakup sprzętu komputerowego i urządzeń sieciowych

  • 2,5 mln zł na rozbudowę i udoskonalenie działania systemu

  • 1,4 mln na oprogramowanie systemowe i jego modyfikację

  • 2,2 mln zł na dostosowanie do systemu i modyfikację modułów działających już w NFZ.

Źródło: OIL w Warszawie


 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 

LOGOWANIE

Pierwszy raz w portalu?
Zarejestruj się Jak korzystać

Newsletter

Dodaj swój adres e-mail aby otrzymywać bieżące informacje

Katalog Firm

Kanały
informacyjne RSS
Subskrybuj RSS
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS