Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta
- 22-09-2023
Bioetyka to nauka interdyscyplinarna, zawierająca elementy filozofii, etyki, biologii, medycyny. Przykuwa coraz większą uwagę wykładowców uczelni kształcących studentów kierunków medycznych. W niektórych krajach wprowadza się nawet obowiązek wdrażania do programu uniwersyteckiego bioetyki. Odgrywa ona istotną rolę w rozwoju moralnym i etycznym studentów (którzy z czasem staną się czynnymi zawodowo stomatologami, technikami dentystycznymi czy higienistkami stomatologicznymi) poprzez wykształcenie w kursancie bezwarunkowego poszanowania do praw człowieka.
Liczne przykłady z życia, a także analizy naukowe pokazują, że włączenie etyki i bioetyki do kształcenia studentów stomatologii jest obecnie niezbędne. Bioetyka odgrywa bowiem niebagatelną rolę w relacji specjalisty stomatologii i pacjenta. Związana jest również z wykorzystaniem tkanek i narządów do transplantacji, zastosowaniem sztucznej inteligencji, działań podejmowanych w kierunku ochrony środowiska naturalnego podczas pracy w gabinecie dentystycznym czy pracowni protetycznej, wykorzystania zdobyczy nanomedycyny oraz ściśle wiąże się z przeprowadzaniem badań naukowych z udziałem ludzi, w tym badań klinicznych. We wszystkich wymienionych aspektach należy przecież pamiętać o obowiązku bezwarunkowego poszanowania dla praw drugiego człowieka.
Bioetyka to nauka interdyscyplinarna, zawierająca elementy filozofii, etyki, biologii, medycyny. Przykuwa coraz większą uwagę wykładowców uczelni kształcących studentów kierunków medycznych. W niektórych krajach wprowadza się nawet obowiązek wdrażania do programu uniwersyteckiego bioetyki. Odgrywa ona istotną rolę w rozwoju moralnym i etycznym studentów (którzy z czasem staną się czynnymi zawodowo stomatologami, technikami dentystycznymi czy higienistkami stomatologicznymi) poprzez wykształcenie w kursancie bezwarunkowego poszanowania do praw człowieka.
Liczne przykłady z życia, a także analizy naukowe pokazują, że włączenie etyki i bioetyki do kształcenia studentów stomatologii jest obecnie niezbędne. Bioetyka odgrywa bowiem niebagatelną rolę w relacji specjalisty stomatologii i pacjenta. Związana jest również z wykorzystaniem tkanek i narządów do transplantacji, zastosowaniem sztucznej inteligencji, działań podejmowanych w kierunku ochrony środowiska naturalnego podczas pracy w gabinecie dentystycznym czy pracowni protetycznej, wykorzystania zdobyczy nanomedycyny oraz ściśle wiąże się z przeprowadzaniem badań naukowych z udziałem ludzi, w tym badań klinicznych. We wszystkich wymienionych aspektach należy przecież pamiętać o obowiązku bezwarunkowego poszanowania dla praw drugiego człowieka.