Technik
- Warto wiedzieć ...
- Artykuły fachowe
- Dowiedz się jak ...
- Spis szkół w których można uzyskać tytuł technika dentystycznego
- Forum
- Ogłoszenia - Technik
- Praca
- Relacje z imprez
- Subskrypcja
- Dodaj laboratorium
- Współpraca
- Dental Labor
- Historia Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki CEDE2011
- Kongres Techniki Dentystycznej
- Kongres Techniki Dentystycznej Poznań
- Poradnik Technika
- Prawo i Finanse Techników
- Rejestracja na Kongres
- Rejestracja na kongres 2012
- Staż dla technika dentystycznego
- W laborze
Ankieta
- 19-11-2021
Naukowcy z Chin zainteresowali się tym, czy rzeczywistość wirtualna może pomóc w kształceniu w dziedzinie implantologii. W tym celu opracowali trójwymiarowy model żuchwy – na podstawie obrazów pozyskanych z tomografii komputerowej CBCT. Do udziału w badaniu zaprosili 30 młodych lekarzy. Zostali oni podzieleni na dwie grupy. W grupie A zastosowano system szkolenia implantologicznego w wirtualnej rzeczywistości, natomiast w grupie B prowadzono kształcenie konwencjonalne polegające na przekazywaniu wiedzy teoretycznej i demonstracji klinicznej. Zajęcia praktyczne odbywały się z wykorzystaniem nowoczesnych fantomów. Eksperyment trwał miesiąc. Po jego zakończeniu okazało się, że osoby, które znalazły się w grupie kształconej z wykorzystaniem symulacji wirtualnej, uzyskiwały wyższe wskaźniki powodzenia w zakresie zabiegów osadzenia implantów w żuchwie od lekarzy kształconych tradycyjnie.
Potwierdza to, że edukacja z wykorzystaniem rzeczywistości wirtualnej oraz ćwiczenia praktyczne na fantomach przynoszą młodym lekarzom dużą korzyść.