Własna działalność gospodarcza to wprawdzie gwarancja swobody prowadzenia biznesu po swojemu, ale i konieczność ponoszenia opłat związanych z obsługą konta, współpracą z ubezpieczycielem, operatorem telefonicznym i innymi.
Oszczędzanie nie jest domeną czasów kryzysowych – to normalne zachowanie przedsiębiorcy dbającego o swoje finanse. Możliwości oszczędzania jest sporo, trzeba je tylko poznać i zacząć z nich korzystać. Wprawdzie niektóre metody zatrzymania pieniędzy na koncie wymagają nieco zachodu, ale są opłacalne.
Firmowe konto bankowe:
-
Co jakiś czas poświęć chwilę na sprawdzenie oferty dla nowo otwieranych kont firmowych w twoim banku. Możesz się okazać, że nowa oferta jest dla ciebie dużo korzystniejsza pod względem kosztów obsługi oraz dostępności usług. Podejmij z bankiem negocjacje, by zmienić na bardziej korzystne warunki korzystania z firmowego konta. W ten sposób na samej obsłudze konta możesz zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych miesięcznie.
-
Zlikwiduj niepotrzebne, płatne usługi – jeśli korzystasz z nich sporadycznie, zastanów się, czy pod względem kalkulacji zysków i strat ma sens utrzymywanie aktywności takich usług.
-
Nie kupuj produktów typu dwa w jednym, jeśli nie będziesz z nich korzystać. Nie ma sensu zamawianie usługi łączonej np. konto plus lokata, jeśli swoje oszczędności lokujesz zyskownie w inny sposób.
-
Wybieraj zysk a nie prestiż. Pamiętaj, że drogo nie zawsze znaczy najlepiej, a od samego prestiżu nie maleją wydatki na obsługę produktów finansowych.
-
Pilnuj opłat za obsługę karty kredytowej – przeważnie tylko w pierwszym roku jej posiadanie i użytkowanie nic nie kosztuje. Potem są to comiesięczne opłaty – bez względu na to, czy korzystasz z karty czy nie. Jeśli znajdziesz bardziej korzystną ofertę w innym banku, zanim zrezygnujesz z usług swojego, spróbuj wynegocjować atrakcyjniejszą ofertę u siebie. Banki nie lubią tracić klientów, a negocjacje tylko z pozoru są trudne.
Operator telefoniczny
-
Jeśli zbliża się czas podpisania nowej umowy, przedstawiciel operatora prawdopodobnie zadzwoni do ciebie z przypomnieniem. Nie zgadzaj się na pierwszą wersję nowej umowy. Zadeklaruj, że będziesz zainteresowany, kiedy przedstawią ci korzystniejsze warunki. Zazwyczaj jest tak, że im bliżej terminu końca umowy, tym oferta ze strony operatora jest bardziej atrakcyjna cenowo – wykorzystaj to.
-
Upomnij się o rabat za lojalność – jeśli jesteś klientem operatora przez dłuższy czas, istnieje duże prawdopodobieństwo, że otrzymasz propozycję bardzo atrakcyjnego pakietu
Ubezpieczyciel
-
Nie miej skrupułów przy zmianie ubezpieczyciela, jeśli inne towarzystwo zaproponuje korzystniejszą ofertę i standard obsługi. Siła przyzwyczajenia może kosztować cię ileś złotych więcej, jeśli zostaniesz przy dawnym ubezpieczycielu, a ów nie zaoferuje ci korzystniejszych warunków współpracy.
-
Wymagaj – płacisz, więc masz prawo żądać i wymagać: tego, co zawarte w umowie.
-
Nie daj się skusić na pakiet kilku usług, jeśli tak naprawdę nie jest potrzebne ci kolejne ubezpieczenie np. od nieszczęśliwych wypadków.
Kontrahenci, firmy współpracujące
-
Wykorzystuj właściwe momenty na renegocjacje umów: może to być np. dobra passa twojej firmy, planowane zwiększenie dostaw sprzętu medycznego, albo ... potknięcie partnera.
-
Do negocjacji umów z parterami handlowymi stosuj takie same techniki jak dla banku czy operatora . Żaden przedsiębiorca nie lubi tracić klienta.
Pamiętaj o złotej zasadzie: czego nie zaoszczędzisz, to możesz stracić.
Źródło: „Dr, Świat Lekarza”