Technik dentystyczny zakładając swoją pracownię, musi liczyć się z konkurencją, z postępem technologicznym i rosnącymi wymaganiami oraz świadomością użytkowników uzupełnień protetycznych. By pracownia mogła odnieść sukces na rynku, powinna być dobrze zarządzana i nastawiona na realizację polityki dobrej jakości. Wiele firm realizuje swoją misję kładąc szczególny nacisk na jakość w poszczególnych obszarach swojego działania. Ale dopiero wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością zgodnego z normą ISO 9001:2000 zauważalnie pomaga w odniesieniu sukcesu.
System ten to zbiór wytycznych, których stosowanie ma pozytywny wpływ na funkcjonowanie wszystkich działów firmy, a nie tylko jednego czy dwóch strategicznych. Dzięki wdrożeniu Systemu Zarządzania Jakością prowadzenie firmy jest dużo prostsze. Specjaliści wymieniają następujące korzyści z wdrożenia i stosowania w firmie Systemu Zarządzania Jakości zgodnego z normą ISO 9001:2000:
-
Poprawę:
- jakości świadczonych usług
- zaufania klientów korzystających z usług sprawdzonej firmy, dla której zapewnienie jakości jest zadaniem priorytetowym
- stopnia realizacji założonych celów
- efektywności działania firmy
- komunikacji w firmie
- klarowności procedur stosowanych w firmie
- konkurencyjności
- prestiżu
-
Obniżenie:
- liczby reklamacji i uwag
- kosztów prowadzenia firmy.
Właściciel pracowni protetycznej, który zdecyduje się na wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością w swojej firmie, może spodziewać się wystąpienia wszystkich wymienionych pozytywnych skutków wynikających ze stosowania tego rozwiązania.
Źródło: Opracowanie własne