Kto się nie rozwija, ten tylko na chwilę stoi w miejscu, bo w krótkim czasie zaczyna się cofać. Maksyma ta świetnie wpisuje się w pracę stomatologa i technika dentystycznego – ponieważ stomatologia rozwija się bardzo dynamicznie. Ewolucja ta dotyczy obszaru związanego z samym leczeniem, jak i z funkcjonowaniem lecznicy czy pracowni protetycznej. Dzieje się bowiem dużo w technice, technologii oraz w tematyce dotyczącej marketingu i usług.
Co zrobić, aby nie zostać w tyle?
-
Zaplanuj, że co tydzień przeczytasz o przynajmniej 4 nowych rzeczach, które dotyczą stomatologii. Serwisów internetowych polskich i zagranicznych dostarczających newsów o tematyce związanej z leczeniem zębów i protezowaniem nie brakuje. Sporo jest także periodyków drukowanych – te możesz prenumerować, aby mieć dostęp do najnowszej wiedzy dostępnej od ręki i nawet wtedy, gdy wygodnie usiądziesz w fotelu w zaciszu domowym lub gdy masz chwilę wolną w gabinecie i oczekujesz na kolejnego pacjenta. Jeśli wolisz czytać wiadomości w internecie, wybierz serwisy aktualizowane codziennie i o różnych profilach, ale dotyczących stomatologii czy protetyki. Możesz ulubione umieścić na liście często odwiedzanych, zapisać się na listę mailingową, skorzystać z systemu RSS lub dodać do zakładek.
-
Zaglądaj do wyszukiwarek prac naukowych – będziesz wtedy na bieżąco z najnowszymi wynikami badań profesjonalnych.
-
Odwiedzaj targi, bierz udział w konferencjach, seminariach, webinarach...
-
Stawiaj na okresową wymianę sprzętu lub inwestowanie w nowe elementy wyposażenia gabinetu – dzięki temu zapoznasz się z aktualną ofertą producentów sprzętu i materiałów dentystycznych.
-
Nie wzbraniaj się przed absolutnymi nowościami – nawet, jeśli wydają się zbyt futurystyczne, już niebawem może okazać się, że staną się standardem wyposażenia. To nie żart – drukarki 3D jeszcze kilka lat temu uznawano za ciekawą ekstrawagancję. Obecnie znajdują się na wyposażeniu coraz większej liczby gabinetów i pracowni.
Źródło: Opracowanie własne