Stomatolog i technik dentystyczny to specjaliści, u których osiągnięcie sukcesu zawodowego zależy nie tylko od perfekcyjnego wykonywania pracy, ale także od tego, jakie relacje będą łączyć każdego z nich z korzystającymi z ich usług pacjentami (w przypadku techników dentystycznych – z klientami, którymi są i pacjenci, i współpracujący z technikami lekarze). Należy wypracować w sobie nawyk przestrzegania zasad swoistego kodeksu etycznego przedsiębiorcy - przestrzeganych w takim samym stopniu, jak założeń etyki lekarskiej czy etyki technika.
Oto główne zasady, którymi powinno się kierować, by stworzyć relacje doskonałe:
-
Rozpoznawanie i uwzględnianie potrzeb nabywców.
-
Uczciwość i otwartość w stosunku do odbiorców usług.
-
Dbałość o przekazywanie informacji o istotnych dla klientów/pacjentów sprawach.
-
Pełna odpowiedzialność za wykonywaną pracę i za jakość świadczonych usług.
-
Poufność – w stosunku do odbiorców usług oraz współpracowników i podwładnych.
-
Szacunek do personelu zatrudnionego w gabinecie/pracowni.
-
Kultura osobista i zawodowa – w odniesieniu do klienta/pacjenta i współpracowników.
Źródło: „Magazyn Stomatologiczny”