Student
Ankieta
- 22-04-2025
Wielu studentów stomatologii odczuwa obawy i wątpliwości w chwili, kiedy z zajęć teoretycznych wkracza w bezpośredni kontakt z pacjentem. Pojawiające się wówczas różne, nieprzewidywalne zdarzenia mogą powodować, że studenci tracą dotychczasową pewność siebie. Tymczasem rozwój i sukces studenta, przyszłego dentysty klinicysty, zależą nie tylko od jego zdolności zapamiętywania dużej liczby informacji, ale i umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w rozmaitych sytuacjach klinicznych. Wobec powyższego wskazuje się na konieczność wdrażania rozwiązań edukacyjnych, dzięki którym przyszli specjaliści stomatologii będą mogli rozwijać swoje kompetencje i pewność siebie w kontaktach z pacjentami.
Badacze z Uniwersytetu w Liverpoolu postanowili sprawdzić, czy pewność siebie studentów można poprawić poprzez wykorzystanie symulowanych scenariuszy opartych na przypadkach pacjentów. Okazuje się, że tak – pewność siebie studentów, którzy uczestniczyli we wspomnianym badaniu, wzrastała po zakończeniu zajęć z symulowanymi przypadkami pacjentów, a sami studenci uznali, że zaoferowane im wsparcie edukacyjne jest korzystne dla ich rozwoju.