Student
Ankieta

- 20-03-2025
Naukowcy z USA i Chin postanowili sprawdzić, czy ChatGPT może okazać się skutecznym narzędziem do obsługi zadań stomatologicznych. Wykonali w tym celu badanie, w którym porównali wiedzę i umiejętności rozumienia ChatGPT-3.5/4 z wiedzą i umiejętnościami studentów stomatologii na temat chirurgii przyzębia. Do badania zaproszono 134 studentów, którzy mieli odpowiedzieć na 25 pytań wielokrotnego wyboru i jedno otwarte. Na te same pytania miał odpowiedzieć ChatGPT.
Okazało się, że dokładność odpowiedzi ChatGPT w odniesieniu do postawionych pytań stomatologicznych związanych z chirurgią przyzębia nie była jeszcze porównywalna z dokładnością studentów. Niemniej naukowcy uważają, że ChatGPT rokuje nadzieje na to, że może stać się pomocnym narzędziem – i dla studentów w programie nauczania, i dla praktyków, którzy oceniają prace pisemne studentów.
Wniosek z tego badania potwierdza wskazywaną już przez część środowiska naukowego konieczność zmiany sposobu postrzegania przez wykładowców narzędzi sztucznej inteligencji w edukacji przyszłych specjalistów stomatologii i dostrzeżenia potencjału tych narzędzi do wspomagania kształcenia.