Student
Ankieta
- 11-07-2024
Z badania przeprowadzonego przez grupę naukowców z Kataru wynika, że mimo iż sztuczna inteligencja (AI) wykazuje pewne ograniczenia, to jednak pewne aplikacje mogą zrewolucjonizować wirtualne kształcenie – także w zakresie stomatologii. Badacze uważają, że wykładowcy akademiccy powinni raczej dostosować nauczanie i ocenianie w edukacji medycznej i stomatologicznej do możliwości i potencjalnych korzyści, jakie mogą wynieść studenci ze stosowania aplikacji opartych na AI, zamiast traktować te rozwiązania jako zagrożenie. Jednocześnie jednak powinni zapobiegać nieuczciwemu wykorzystywaniu przez studentów technologii opartej na sztucznej inteligencji.
Badanie, z którego wyciągnięto wspomniane wnioski, było próbą oceny działania Czata GPT w szerokim zakresie możliwości stosowania tego algorytmu we współczesnej edukacji zdrowotnej. Posłużyło też omówieniu implikacji wykorzystania tego algorytmu w kształceniu studentów. Czat GPT zapewniał dokładne odpowiedzi na większość pytań testowych, rozróżniał prawdę i fałsz, wypełniał puste miejsca w arkuszu przeznaczonym na pisanie odpowiedzi; nie potrafił jednak przetwarzać pytań opartych na obrazach.