Student
Ankieta
- 01-07-2024
Analiza SWOT umożliwia określenie mocnych i słabych stron, a także szans i zagrożeń. Wykorzystuje się ją powszechnie w podmiotach gospodarczych – także w branży dentystycznej – do opracowywania planów strategii marketingowych i bycia o krok przed konkurencją. Naukowcy z Grecji przeprowadzili badanie, w którym analiza SWOT stała się narzędziem do oceny celów i decyzji zawodowych w zakresie przedsiębiorczości wśród studentów ostatnich lat kształcenia dyplomowego. Okazało się, że około połowa respondentów za mocne strony uznała swoje umiejętności komunikacyjne i organizacyjne, a następnie te, które przyczyniają się do osiągnięcia celu. Z kolei w kategorii słabych strony znalazły się cechy emocjonalne i osobiste, takie jak lęk; i wyzwania praktyczne, jak na przykład brak kapitału początkowego. Do głównych możliwości studenci zaliczyli współpracę z doświadczonymi dentystami, a także dostęp do programów szkoleniowych. Z kolei za istotne zagrożenia uznane zostały dwa elementy: nasycenie rynku zawodem dentysty i istniejąca w Grecji niestabilność gospodarcza.
Warto podkreślić, że uczestnicy badania wskazywali na istotną rolę pracowitości, wytrwałości i etyki.