Student
Ankieta
- 10-06-2024
Wykorzystanie możliwości nowych technologii może być skutecznym rozwiązaniem, które podnosi jakość edukacji w stomatologii. Potwierdzili to ostatnio naukowcy z Iranu – z opublikowanego w tym roku badania wynika, że wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej (VR) w kształceniu studentów stomatologii, a w szczególności dodanie technologii dotykowej do narzędzi VR, może przynosić wielorakie korzyści. Wykazano bowiem, że dzięki temu można poprawić umiejętności praktyczne studentów, udoskonalić ich sprawność manualną, a także poszerzyć wiedzę teoretyczną, poprawić pewność siebie i korzystnie wpłynąć na środowisko uczenia się.
Otrzymane wyniki są istotne, gdyż zespół naukowy doszedł do wspomnianych wniosków po przeprowadzeniu przeglądu wielu prac znalezionych w czterech ważnych bazach danych: PubMed, Scopus, Web of Science i Science Direct.
Celem dokonanego przeglądu było zbadanie skuteczności edukacji opartej na rzeczywistości wirtualnej w porównaniu do standardowo prowadzonego kształcenia.