Student
Ankieta
- 26-10-2023
Wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej (VR) do edukacji studentów medycyny i stomatologii nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do podnoszenia ich kompetencji klinicznych. Jak udowodniła dwójka uczonych z Uniwersytetu Narodowego w Singapurze, rzeczywistość wirtualna może być zastosowana także wśród studentów stomatologii do poprawy empatii, poczucia komfortu i umiejętności radzenia sobie z dziećmi. W przeprowadzonym przez nich badaniu uczestniczyło 60 studentów stomatologii, którzy dzięki zastosowaniu specjalnie przygotowanego scenariusza VR przeżyli dokładnie to, czego doświadczają dzieci u stomatologa.
Doświadczenia te wywarły na przyszłych dentystów duży wpływ, gdyż po badaniu zaobserwowano u nich istotny wzrost empatii dla dzieci, a sami studenci stomatologii postrzegali siebie jako bardziej pewnych siebie w komunikowaniu się z dziećmi i wchodzeniu z nimi w interakcje. Wszyscy uczestnicy badania uznali, że scenariusze VR pomogły im lepiej wczuć się w sytuację dzieci.
Otrzymany efekt nie był jednak trwały – wzrost empatii wrócił do wartości wyjściowych 3 miesiące później. Z tego powodu badacze zalecają, aby studenci stomatologii co jakiś czas przypominali sobie poprzez VR, co przeżywa dziecko podczas wizyty u stomatologa.