Student
Ankieta
- 25-10-2023
Jeśli nie wiesz, czy poradzisz sobie podczas pełnego stresu kształcenia na stomatologii, wskazówką mogą być odkrycia, jakich dokonali naukowcy z Uniwersytetu w Queensland w Australii. Przeprowadzili oni wśród studentów stomatologii badanie mające na celu oszacowanie powiązań między osobowością, środowiskiem uczenia się i doświadczeniami związanymi ze zdrowiem psychicznym. Badacze wyodrębnili dwa profile osobowości uczestniczących w badaniu osób. Grupa pierwsza charakteryzowała się istotnie wyższymi parametrami cech takich, jak wytrwałość, samokierowanie, współpraca i zależność działania od nagrody. Z kolei druga grupa cechowała się istotnie wyższym poziomem unikania krzywdy.
Okazało się, że u studentów z grupy drugiej ryzyko wystąpienia depresji było wyższe niż u studentów zaliczonych do grupy pierwszej. Odnotowano też, że wśród studentów postrzegających środowisko uczenia się negatywnie, ryzyko wystąpienia stresu, depresji, lęku było wyższe w porównaniu z grupą, która postrzegała środowisko uczenia się pozytywnie.
Badacze przełożyli uzyskane wyniki na prosty wniosek: pozytywne postrzeganie środowiska uczenia się podczas kształcenia na stomatologii ma istotny wpływ na zmniejszenie stresu studentów.
Warto o tym pamiętać.