Student
Ankieta
- 19-10-2023
Studenci stomatologii stoją przed wieloma wyzwaniami związanymi z przełożeniem umiejętności zdobytych w czasie przedklinicznych zajęć symulacyjnych na zapewnienie opieki nad realnym pacjentem. Trudności te są przez przyszłych dentystów szczególnie podkreślane w odniesieniu do skomplikowanych zabiegów stomatologicznych.
Z badań przeprowadzonych w Sheffield w Wielkiej Brytanii wynika, że wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej (VR) i rzeczywistych modeli 3D korzystnie wpływa na zwiększanie pewności siebie u studentów w zakresie przeprowadzania leczenia stomatologicznego. Studenci, który uczestniczyli w przytoczonym badaniu, podkreślają dużą wartość edukacyjną VR i modeli 3D, a także odczuwanie zwiększonej pewności siebie i lepszą efektywność działania podczas procedury klinicznej. Wskazują również na uzyskiwanie większego zaufania pacjentów – jest to ważne dla pracy każdego dentysty, gdyż zaufanie pacjenta ma duże znaczenie dla kontynuacji współpracy obu stron procesu leczniczego.