Student
Ankieta
- 21-11-2022
Rzeczywistość rozszerzona i wirtualna uważane są za kluczowe technologie w edukacji XXI wieku i wykorzystywane są obecnie coraz częściej w wielu obszarach kształcenia w medycynie i stomatologii. Wynika to z potencjału tego typu technologii, gdyż umożliwiają one m.in.: uczestnictwo studenta w wirtualnym świecie, demonstrowanie procesów i zjawisk, które nie są bezpośrednio widoczne, mocne zaangażowanie w zadania osób uczestniczących w procesie kształcenia.
Studenci stomatologii mogą już korzystać z wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w czasie kształcenia akademickiego, ale prawdopodobnie najwięcej korzyści obecnie czerpią z tych technologii osoby posiadające już dyplom lekarza dentysty – te, które podjęły studia doktoranckie bądź kształcenie specjalizacyjne. Widać to szczególnie w dyscyplinach związanych z chirurgią szczękowo-twarzową, a także w implantologii stomatologicznej, czyli w dziedzinach, w których korzystanie z symulacji wirtualnych przynosi wiele korzyści w procesie leczniczym.
Praktycy realizujący zajęcia z wykorzystaniem technik rozszerzonej wirtualnej rzeczywistości są przekonani, że ten sposób kształcenia będzie coraz bardziej powszechny, a korzystający z niego będą mieli do wyboru coraz większą liczbę różnorodnych symulatorów.