Student
Ankieta
- 22-06-2022
Naukowców z Arabii Saudyjskiej zainteresowało, do czego studenci stomatologii wykorzystują media społecznościowe. Badanie, do którego zaproszono 1034 studentów III-VI roku oraz stażystów stomatologicznych, dostarczyło wyników, które potwierdzają, że przyszli dentyści wiedzą, iż media społecznościowe mogą być dla nich cennymi narzędziami edukacyjnymi – o ile są odpowiednio wykorzystywane. Ponad 81% badanych zadeklarowało, że media społecznościowe służą im do rozrywki, ale już ponad 71% wskazało, że wykorzystuje je do nauki stomatologii. Ponad 63% badanych używa też mediów społecznościowych do wyszukiwania ogólnych informacji i wymiany ogólnych pomysłów w internecie.
Studenci uznali, że głównymi zaletami mediów społecznościowych wykorzystywanych do nauki były: pomoc w zdobywaniu większej ilości informacji na różne tematy, uatrakcyjnianie edukacji, zapewnienie większej szansy na dostęp do nowych zasobów naukowych, doskonalenie umiejętności badawczych, wpływ na wzrost kreatywności i innowacyjnego myślenia.
Studenci wskazywali również na wady mediów społecznościowych. Za najważniejsze z nich uznali: odwracanie uwagi od nauki, zwiększenie potencjału uzależniającego, wydłużenie czasu spędzonego w świecie wirtualnym i obawa o brak bezpośredniego kontaktu z nauczycielami akademickimi.