Student
Ankieta
- 25-04-2022
Z wiedzą starszych studentów stomatologii na temat medycyny opartej na faktach (EBD) bywa różnie. Przekonali się o tym badacze z University of Maryland Baltimore School of Dentistry w USA. Postanowili oni ocenić nie tylko wiedzę studentów stomatologii w tym temacie, ale także i to, czy i w jaki sposób studenci w procesie kształcenia wykorzystują aktualną literaturę.
Okazało się, że uczestnicy wykazali się średnio zaawansowanym poziomem znajomości EBD. Zaledwie 15% studentów poprawnie odpowiedziało na pytania w tym zakresie.
Badanie ujawniło też, że korelacja między wiedzą studentów na temat dowodów naukowych a ich zaufaniem do oceny jakości badań nie istnieje bądź jest bardzo słaba.
Ankietowani wysoko ocenili wykorzystanie aktualnej literatury, jednak preferowanymi źródłami dowodów naukowych były nierecenzowane źródła internetowe i współpracownicy a nie, na przykład, przeglądy Cochrane.
Badanie ujawniło jeszcze jeden fakt – otóż 40% studentów stomatologii starszych lat nigdy nie korzystało z podręczników bądź czyniło to rzadko.