Student
Ankieta
- 26-01-2022
Czy pewność siebie podczas zajęć klinicznych jest wskaźnikiem przyszłego sukcesu w kształceniu akademickim? Zbadali to naukowcy jednego z arabskich uniwersytetów wśród starszych doktorantów. Uczestnicy badania zostali zaproszeni do dwukrotnej oceny pewności siebie w procedurach klinicznych – na początku i na końcu roku akademickiego. Okazało się, że pewność siebie w takich sytuacjach była pozytywnie skorelowana z wynikami klinicznymi i wynikami w nauce. Dodatkowo zauważono, że pewność siebie poprawiła się pod koniec ostatniego roku kształcenia doktoranckiego.
Badacze uważają, że skoro pewność siebie w procedurach klinicznych jest predyktorem przyszłego sukcesu klinicznego, zatem wspieranie i pielęgnowanie tej cechy wśród studentów, a także włączenie okresowej oceny pewności siebie do programów nauczania powinno być jednym z celów edukacji stomatologicznej. Ponadto samoocena zaufania do własnych umiejętności klinicznych może być wykorzystana do opracowania indywidualnego programu rozwoju osobistego u studentów bądź doktorantów.