Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 16-03-2009
Z informacji zamieszczonych w „Handlu” wynika, że Polacy:
-
wykazują znacznie większą świadomość w zagadnieniach związanych z profilaktyką stomatologiczną;
-
rozumieją, jak higiena jamy ustnej wpływa na zachowanie zdrowia i urody;
-
wybielanie zębów traktują jako jeden z najważniejszych zabiegów zachowujących urodę uzębienia;
-
najchętniej sięgają po pasty do zębów do codziennej pielęgnacji w opakowaniach 125 ml; produkty super premium nabywane są w opakowaniach 75 ml, a pasty specjalistyczne, działające paraleczniczo, najchętniej kupowane są w opakowaniach mniejszych, po 50 ml;
-
oczekują od past do zębów czegoś więcej niżeli tylko oczyszczania i ochrony przed próchnicą: kompleksowej ochrony i odświeżenia - czyli wybielania, odświeżania oddechu, leczenia stanów zapalnych, łagodzenia nadwrażliwości zębów;
-
preferują pasty wybielające, sięgając po nie najczęściej; obecnie segment past wybielających jest największym i najdynamiczniej rosnącym.
Liderem rynku jest Colgate - Palmolive – średnio co druga kupowana pasta do zębów w Polsce to pasta Colgate. Tylko nieco mniej popularna jest marka Blend-a-med. Trzecie miejsce należy do produktów koncernu GlaxoSmithKline.
Producenci past przyznają, że pomimo tego, iż rynek past do zębów w Polsce jest stabilny i dynamicznie się rozwija, wielką rolę we wzroście sprzedaży odgrywają kampanie reklamowe – i na nie nie szczędzi się pieniędzy.
Polacy coraz częściej wymagają od produktów natychmiastowego działania. Producenci to dostrzegają i w tym trendzie opracowywane są nowoczesne środki do czyszczenia zębów. Aneta Bronowska, junior brand manager marki Signal w firmie Unilever opowiada o zaspokajaniu oczekiwań klientów przez wypuszczenie na rynek pasty Signal White Now:
- Pasta ta ma unikalną na rynku i opatentowaną formułę blue foam, która dzięki wywoływanemu efektowi optycznemu sprawia, że już po pierwszym szczotkowaniu zęby stają się bielsze. Signal w ten sposób wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy od produktów kosmetycznych oczekują natychmiastowych efektów.
Z kolei w Procter&Gamble realizowana jest strategia zadowolenia konsumentów poprzez wzbogacanie rynku o produkty działające kompleksowo:
- Konsumenci poszukują past wysokiej jakości, w specjalistycznych formułach, które zadbają o kompleksową ochronę jamy ustnej, a jednocześnie pomogą zachować piękny biały uśmiech.
Choć strategie zdobywania klientów są różne, wszyscy producenci zauważają, że wzrost świadomości klienta i zasobności jego portfela odbija się na jego preferencjach i oczekiwaniach względem past do zębów, które mają działać szybko, niezawodnie, gwarantując piękny uśmiech, zdrowie jamy ustnej i długotrwale odświeżać oddech.
Źródło: „Handel”