Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 05-02-2014
Bywa, że za leczenie stomatologiczne na ubezpieczenie w ramach NFZ pobrano od pacjenta nienależną opłatę. Jeśli tak się zdarzy, można dochodzić zwrotu poniesionych wydatków.
-
W razie jakichkolwiek wątpliwości, czy usługa medyczna zrealizowana w placówce mającej podpisany kontrakt z NFZ podlega opłatom, należy skontaktować się z najbliższym oddziałem Funduszu.
-
Jeśli z uzyskanych tam informacji wyniknie, że za dane świadczenie nie powinniśmy byli płacić z własnej kieszeni, należy przygotować skargę lub wniosek o rozpoznanie sprawy i złożyć go w wojewódzkim oddziale NFZ. Pismo można przesłać także pocztą tradycyjną – listem poleconym, lub elektroniczną. W dokumencie należy opisać leczenie, któremu zostaliśmy poddani oraz wyjaśnić, za co została pobrana opłata. Należy podać dane placówki leczącej, datę zdarzenia, wysokość pobranej opłaty i swoje dane personalne oraz kontaktowe.
-
Do wniosku/skargi trzeba dołączyć rachunek lub inne potwierdzenie wniesionej opłaty.
-
W zakończeniu pisma należy poprosić o wyjaśnienie sprawy i pomoc w odzyskaniu zapłaconej kwoty.
Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”