Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 22-02-2011
Gabinet stomatologiczny w XXI wieku to miejsce, w którym działania lekarza wspomagane są przez zdobycze najnowocześniejszej technologii. Nierzadko pacjenci nie zdają sobie sprawy, ile urządzeń wykorzystuje dentysta, by zdiagnozować i wyleczyć chore zęby.
Nadal podstawę w diagnostyce stanowią wywiad lekarski i badanie manualne. Dodatkowo do wykrywania chorób i w planowaniu leczenia wykorzystuje się:
-
elektroniczne badanie prawidłowej pracy stawów skroniowo-żuchwowych i napięcia mięśniowego;
-
badanie laserowe zmian próchnicowych;
-
cyfrowe zdjęcia radiologiczne;
-
badanie z użyciem mikroskopu – głównie przy leczeniu kanałowym;
-
wykonanie modeli zębów wraz z ich umieszczeniem w symulatorze ruchu w celu analizy zgryzu;
-
zdjęcia zewnątrz- i wewnątrzustne;
-
testy do wykrywania zmian nowotworowych i przednowotworowych w jamie ustnej;
-
programy komputerowe, dzięki którym można szczegółowo zaplanować przebieg zabiegów implantologicznych, chirurgicznych oraz ortodontycznych;
-
laserowe wyjaławianie obszaru roboczego;
-
do leczenia próchnicy: laser, dźwięki o różnej częstotliwości, metodę strumieniowo-ścierną z użyciem sproszkowanego tlenku glinu.
Specjaliści podkreślają, że obecnie priorytetowe zadania dla stomatologii, dzięki którym zmniejszy się ilość zakażeń i ryzyko wystąpienia reakcji niepożądanych po zabiegach oraz podniesie się standard usług dentystycznych, to: wprowadzenie do gabinetów systemów autodezynfekcji w fotelu dentystycznym oraz poprawa skuteczności procesów wyjaławiania i dezynfekcji.
Co istotne: coraz więcej stomatologów, dbając o podniesienie standardu świadczonych usług, stawia na zdobycie pacjentów nie tylko poprzez wyposażanie gabinetu w nowoczesny sprzęt. Dentyści pracują m.in. nad wprowadzeniem miłej atmosfery do przychodni już od progu poczekalni. Zapewnia ją sympatyczna obsługa w rejestracji i zastosowanie odpowiedniego wystroju wnętrza, który bardziej kojarzy się z miejscem relaksu niż z przychodnią medyczną.
Źródło: „Gazeta Finansowa”