Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 01-02-2011
Z opublikowanej po raz czwarty tablicy wyników dla rynków konsumenckich wynika wyraźnie, że dentyści mogą liczyć na pozytywne nastawienie Europejczyków. Usługi dentystyczne znalazły się wśród 50 badanych w zeszłym roku rynków konsumenckich. Pod uwagę brane były następujące wskaźniki: porównywalność, zaufanie i satysfakcja konsumenta, problemy, skargi, łatwość zmiany dostawców lub produktów, ceny. Stomatologia zajęła jedną z najwyższych lokat, ciesząc się największym zaufaniem i satysfakcją klientów. Najwyższą wartość, jaką mógł osiągnąć każdy ze wskaźników, określono na 10. W przypadku stomatologii wynik dla satysfakcji pacjentów wynosił 7,9, a dla zaufania – 7,4. Usługi dentystyczne oceniono na 6,9 pod względem porównywalności usług oraz cen. Niska wartość dla tego wskaźnika wynika z tego, że we Wspólnocie nie udało się na razie uzyskać porównywalności cen świadczeń stomatologicznych. O powyższym fakcie, oraz o tym, że usługi dentystyczne przez wzgląd na różnice występujące w organizacji systemów opieki zdrowotnej w poszczególnych krajach i regionach Unii nie powinny być oceniane jak zwyczajne usługi konsumenckie, przypomniała w liście do Komisji Europejskiej Rada Europejskich Lekarzy Dentystów (CED).
Źródło: „Gazeta Lekarska”