Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 13-01-2010
Oto najczęstsze błędy popełniane przez pacjentów:
-
Brak zaufania do stomatologa/lekarza – wiąże się to z nieszczerym opowiadaniem o swoich dolegliwościach oraz unikaniem odpowiedzi na pytania specjalisty, co utrudnia lub uniemożliwia podjęcie właściwego leczenia i postawienie trafnej diagnozy.
-
Niewykonanie badań zleconych przez lekarza, albo też ignorowanie złych wyników lub ich własna interpretacja na podstawie danych dostępnych np. w internecie czy poprzez rozmowę ze znajomymi.
-
Unikanie wizyt u specjalisty z powodu fałszywego wstydu. Tymczasem lekarz/stomatolog to specjalista, którego zadaniem jest przywracanie zdrowia. W przełamaniu fałszywego wstydu bardzo pomaga poczucie humoru ze strony pacjenta, polegające na obróceniu sprawy w żart (nie mylić z bagatelizowaniem!).
-
Kłamstwo, które utrudnia kontakt z lekarzem lub prowadzi do nieskuteczności terapii. Kłamstwo szczególnie często dotyczy zażywania lekarstw: zdarza się, że z jakichś powodów pacjent nie zażyje lub nie wykupi leku przepisanego przez lekarza. Powinien wówczas szczerze powiedzieć, że brakowało mu pieniędzy, zapomniał o przyjęciu lekarstwa czy zgubił receptę.
-
Niestosowanie się do zaleceń lekarza lub nagłe odstawianie leków przyjmowanych przez dłuższy czas, a wymagających stopniowego odstawiania – takie sytuacje mogą narażać pacjenta nawet na poważne zagrożenie życia.
Źródło: „Żyjmy dłużej”