Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 27-03-2020
Uzupełnienie stomatologiczne, które pacjent otrzymuje w gabinecie dentysty prowadzącego leczenie protetyczne – niezależnie od tego, czy jest to akcesorium wykonywane w ramach usługi prywatnej, czy na NFZ, czy jest dla dziecka lub osoby dorosłej – musi pasować i nie może powodować dyskomfortu ani problemu z użytkowaniem.
Przed podpisaniem odbioru w nowej protezy bądź protezy, która wraca do pacjenta po naprawie, należy uzupełnienie przymierzyć. Jeżeli proteza nie jest dobrze dopasowana albo jej wykonanie jest niewłaściwe, nie należy podpisywać jej odbioru.
Pacjent ma prawo żądać poprawek – także w przypadku leczenia protetycznego na ubezpieczenie. Ważne: przepisy nie określają limitu wizyt u protetyka, które trzeba odbyć w celu uzyskania dobrego dopasowania darmowej lub płatnej protezy do tkanek jamy ustnej.
Jeśli proteza pasuje, odbiór został podpisany, ale po pewnym czasie okazało się że uzupełnienie jest wadliwe, pacjent ma prawo do złożenia reklamacji. Należy udać się w tym celu do gabinetu, w którym proteza była zakładana i omówić problem. Jeżeli gabinet odmówi poprawek lub nie będzie możliwe dostosowanie protezy do warunków panujących w jamie ustnej pacjenta, w przypadku leczenia na NFZ trzeba złożyć reklamację w oddziale Funduszu. Reklamacja powinna zawierać dane teleadresowe pacjenta oraz zakładu protetycznego, a także dokładny opis, kiedy praca została odebrana i z jakiego powodu reklamacja jest składana. NFZ na piśmie poinformuje o sposobie rozpatrzenia reklamacji.