Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 08-11-2018
Wprawdzie w Polsce stomatologia jest silnie sprywatyzowana, ale z leczenia na ubezpieczenie korzysta spora część Polaków. Dużą ich liczbę stanowią osoby starsze. Jedna z nich, 76-letnia emerytka, zdecydowała się na leczenie zębów w poradni pracującej w ramach kontraktu z Funduszem Zdrowia na Pomorzu. Jak opisuje „Fakt”, dentystka założyła starszej pani plombę i poprawiła obluzowaną koronkę. Po przyjściu do domu seniorka zorientowała się, że praca protetyczna została przyklejona bardzo krzywo, natomiast w trakcie spożywania posiłku wkrótce po wizycie u dentysty wypadła jej plomba.
Trudno się dziwić zdenerwowaniu starszej pani, kiedy okazało się, że najbliższa wizyta u tego samego dentysty była możliwa dopiero za kilka tygodni, i temu że musiała składać reklamację na świeżo co wykonaną pracę. Dodatkowo w recepcji dowiedziała się, że na lepszą jakość uzupełnienia z NFZ nie bardzo jest co liczyć. Zbulwersowana kobieta napisała pismo z reklamacją do Pomorskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.
Dziennikarze gazety poprosili o komentarz rzecznika tej instytucji. W odpowiedzi usłyszeli, że niedopuszczalne jest sugerowanie pacjentom, iż jedynie prywatna wizyta u stomatologa może ich usatysfakcjonować. NFZ będzie wyjaśniać nieprawidłowości.