Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 22-02-2018
Prawa pacjentów są w Polsce jasno sprecyzowane. Wywieszone do wglądu w widocznych miejscach w podmiotach leczniczych teoretyczne powinny być znane dla każdej osoby podejmującej leczenie. Praktyka pokazuje, że bywa z tym różnie. Tak samo, jak z dochodzeniem roszczeń przez pacjentów poszkodowanych w procesie leczenia. Pomocą może służyć tutaj Rzecznik Praw Pacjenta – o czym zresztą sam ostatnio przypomniał na stronie internetowej. W komunikacie czytamy: „Rzecznik na podstawie art. 55 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, może w sprawach cywilnych, z urzędu lub na wniosek strony żądać wszczęcia postępowania lub brać udział w już toczącym się postępowaniu – na prawach przysługujących prokuratorowi”.
Praktyka pokazuje, że poszkodowany pacjent nieraz samodzielnie nie potrafi skutecznie dochodzić swoich praw – nawet, jeśli sprawa wydaje się oczywista. W takich sytuacjach skorzystanie z pomocy Rzecznika może okazać się bardzo korzystnym posunięciem.
Źródło: bpp.gov.pl