Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia

- 15-07-2016
„Polacy stronią od szczoteczek do zębów. Skutek? Połowa osób po 40. roku życia nosi protezy, napędzając rynek stomatologiczny i sprzedaż produktów bez recepty” – informuje „Puls Biznesu” w wydaniu z dnia 8.07.2016 r. Bywa, że o protezach nie wiedzą nawet bliscy osoby, która je nosi.
Jak bardzo na bakier jesteśmy z higieną jamy ustnej, wykazują statystyki:
-
20 proc. Polaków myje zęby tylko raz dziennie, a 3,8 mln nie myje ich w ogóle – mycie zębów traktowane po macoszemu skutkuje tym, że w grupie wiekowej powyżej 40. roku życia 51 proc. osób nosi protezy (to ok. 8,5 mln Polaków, czyli 1/3 dorosłych mieszkańców naszego kraju);
-
rynek protez w Polsce to niecałe 1,4 mld zł, czyli 14 proc. całego krajowego rynku stomatologicznego; z tego rynek produktów dodatkowych, np. klejów do uzupełnień protetycznych, jest wart około 100 mln zł, ale ma potencjał znacznie większy, ponieważ tylko 20 proc. z 90 proc. skarżących się na problemy z umocowaniem protezy w jamie ustnej korzysta z kremów mocujących;
-
w 2014 r. wszczepiono w Polsce 100 tys. implantów stomatologicznych, co daje rynek o wartości ok. 350 mln zł;
-
niechęć do szczotkowania zębów sprawi, że rynek implantów dentystycznych w Polsce będzie rósł najszybciej z całego sektora protetycznego – o ok. 11 proc. rocznie; motorem rozwoju implantologii w Polsce jest starzenie się społeczeństwa – osoby w wieku 50-64 lat stanowią 70 proc. wszystkich poddających się leczeniu implantologicznemu.
Źródło: „Puls Biznesu”