Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia

- 04-11-2015
Po zmianie artykułu 42. ustawy o zawodach lekarza i lekarza dentysty, w którym zostały określone warunki udzielenia tzw. porady receptowej, możliwe jest wystawienie recepty bez uprzedniego osobistego zbadania pacjenta, bez styczności z nim. Oznacza to, że pacjent nie musi rejestrować się na wizytę do lekarza lub dentysty i odczekiwać wielu godzin w przychodni, tylko po to, aby wejść do gabinetu po receptę na leki.
- Jeżeli pacjent nie wymaga porady i musi tylko brać leki, które brał wcześniej, nie ma konieczności, by czekał w kolejce tylko po receptę – uważa dr Jarosław Krawczyk, prezes Porozumienia Łódzkiego, które wchodzi w skład Porozumienia Zielonogórskiego zrzeszającego lekarzy. – W wielu poradniach ta praktyka funkcjonuje od lat, w innych dopiero zaczyna. Lekarz ma opiekować się pacjentem wtedy, gdy on tego potrzebuje. Poradę administracyjną, czyli wystawienie recepty, lekarz może wykonać bez jego udziału.
Aby pacjent mógł otrzymać receptę bez spotkania z lekarzem lub stomatologiem, musi wypełnić odpowiedni formularz i wpisać na nim nazwy potrzebnych leków lub wystarczy, że zapisze je na zwykłej kartce.
Trzeba tylko pamiętać, że lekarz nie może w nieskończoność wypisywać leków, nie widząc pacjenta i od czasu do czasu na wizytę trzeba się zarejestrować.
Źródło: „Polska Dziennik Łódzki”