Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 01-09-2015
Statystyki odnośnie wykrywania nieuczciwych praktyk lekarzy i dentystów docierające z kolejnych województw od osób korzystających ze Zintegrowanego Informatora Pacjenta często pokrywają się w jednym punkcie: najwięcej skarg jest na stomatologów. Rzecz dotyczy najczęściej podwójnego finansowania świadczeń stomatologicznych: kiedy pacjent płaci za wykonaną usługę z własnej kieszeni, natomiast dentysta rozlicza to jeszcze w ramach kontraktu z NFZ.
- Od lipca 2013 roku zastrzeżenia wobec zdarzeń medycznych wykazanych w ZIP zgłosiło 195 osób, kwestionując wykonanie 243 różnych świadczeń – informuje Anna Makuchowska z Zachodniopomorskiego Oddziału NFZ. – Kwota zakwestionowanych świadczeń wynosi prawie 114 tys. zł. Najwięcej zgłoszeń dotyczy usług stomatologicznych.
Dotychczas pacjenci mogli zacząć korzystać z ZIP, uzyskując dane dostępu podczas osobistej wizyty w oddziale NFZ. Od lipca tego roku Fundusz wprowadził nową funkcjonalność: kopertę z danymi dostępowymi będzie mógł odebrać pełnomocnik osoby zainteresowanej. Musi on przedstawić podpisane przez właściciela konta pełnomocnictwo. NFZ poinformuje listem poleconym za potwierdzeniem odbioru o udostępnieniu danych osobę, której pełnomocnik zgłosił się po odbiór koperty z danymi,
Źródło: „Kurier Szczeciński”