Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 15-10-2014
Informowaliśmy już o tendencji wzrostowej w liczbie pozwów kierowanych do sądu przez pacjentów przeciwko lekarzom. Na wokandę trafiają sprawy o odszkodowanie z tytułu popełnienia przez lekarza lub stomatologa błędu podczas diagnozowania albo leczenia, ale też coraz częściej są to sprawy związane z brakiem należytego traktowania podczas pobytu w placówce leczniczej lub dotyczące niewłaściwej jakości obsługi podczas udzielania świadczenia stomatologicznego czy medycznego.
Rosnąca świadomość względem przysługujących praw pacjentów odbija się także na liczbie zgłoszeń kierowanych do Biura Rzecznika Praw Pacjenta. Z zamieszczonej na stronie RPP statystyki liczby zgłoszeń, które kierowane są do rozpatrzenia, wynika, że w ciągu ostatnich czterech lat wartość ta znacząco się zwiększyła: w 2010 r. do Biura trafiło niecałe 29 000 zgłoszeń, a w zeszłym roku było ich już nieco więcej niż 69 000.
Wyjątkowo duży wzrost liczby zgłoszeń odnotowano w latach 2010 oraz 2012.
Na stronę Rzecznika warto zaglądać jednak nie tylko w celu śledzenia wspomnianej wyżej statystyki, ale także po to, aby lepiej poznać swoje prawa i móc wymagać od personelu medycznego ich przestrzegania, popierając się mocnymi dowodami w postaci zapisów w konkretnych aktach prawnych.
Źródło: rpp.gov.pl