Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 27-06-2014
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta przygotowało „Wakacyjny poradnik pacjenta”, dzięki któremu leczenie na ubezpieczenie w ramach NFZ podczas wakacji staje się proste – niezależnie od tego czy prowadzone będzie w Polsce, czy za granicą.
W krótkim poradniku zgromadzono najważniejsze informacje o prawach pacjentów podczas korzystania ze świadczeń refundowanych dla dorosłych i dzieci podczas wojaży lub podczas nieobecności lekarza POZ, z którego usług korzysta się na stałe; zawarto też przypomnienia odnośnie karty EKUZ i przygotowano informacje o zawartości wakacyjnej apteczki. Pojawiła się też przydatna informacja o tym, że dentysta, onkolog, wenerolog, okulista, dermatolog, ginekolog i położnik, psychiatra przyjmują bez skierowania. To ważne, bo jeśli na wakacjach pojawiają się kłopoty z zębami lub skórą, nie zawsze pamięta się o tym, że można skorzystać ze świadczeń refundowanych i na dodatek bez skierowania.
„Wakacyjny poradnik...” zawiera także przydatne informacje teleadresowe do Biura Rzecznika Praw Pacjentów oraz namiary na bezpłatną infolinię czynną od poniedziałku do piątku w godzinach 9-21 po numerem telefonu 800 190 590, gdzie można zadzwonić, kiedy pojawią się jakiekolwiek pytania lub wątpliwości albo też zostaną naruszone prawa pacjentów.
Broszurka do pobrania w formacie pdf znajduje się na stronie www Biura Rzecznika Praw Pacjenta.
Źródło: bpp.gov.pl