Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 12-06-2014
Resort zdrowia uruchomił na swoich stronach kampanię informacyjną na temat Projektu P1 – wielkiego informatycznego Systemu dotyczącego ochrony zdrowia, gdzie w jednym miejscu znajdą się wszystkie potrzebne informacje na temat tego, gdzie, jak i kiedy przebiegało leczenie, jakie leki zostały zastosowane, jakie zabiegi i badania wykonane, jakiej udzielono pomocy i wiele innych, przydatnych informacji.
Celem Projektu P1 dedykowanego pacjentom jest poprawa jakości świadczeń w całej Polsce. W planach jest uruchomienie platformy elektronicznej, za pośrednictwem której realizowane będą różne usługi, między innymi:
-
Internetowe Konto Pacjenta
-
Elektroniczna Recepta
-
Elektroniczne Skierowanie i Zlecenie
-
portal e-Zdrowie z informacjami na temat tego, co się dzieje aktualnie w polskim systemie usług medycznych i baza wiedzy o zdrowiu.
Każda osoba będzie mogła korzystać ze swojego indywidualnego Internetowego Konta (w skrócie zwanego IKP – Internetowe Konto Pacjenta), uzyska szybki dostęp do swoich danych medycznych i historii leczenia oraz informacji o wystawionych receptach (e-Recepty), skierowaniach (e-Skierowania), zleceniach (e-Zlecenia) i zwolnieniach lekarskich (e-Zwolnienie). Zaplanowano też możliwość ustawienia powiadomień SMS-em lub drogą mailową o zbliżających się ważnych wydarzeniach, np. badaniu czy wizycie u lekarza, sprawdzania poprzez zasoby platformy lokalizacji placówek medycznych w Polsce, możliwe też będzie wyszukanie pracowników medycznych i kontaktowanie się z nimi, przesyłanie deklaracji POZ przez internet, i wiele innych funkcjonalności.
Projekt P1 ma być uruchomiony niebawem. Z uwagi na jego wielofunkcyjny charakter ma przynieść korzyści nie tylko pacjentom, ale i pracownikom służby zdrowia. Istnieje zatem nadzieja, że dzięki temu przedsięwzięciu osoby korzystające z usług medycznych realizowanych na ubezpieczenie będą nie tylko miały lepszy dostęp do wiarygodnych informacji, ale również zmniejszy się liczba skarg, że z powodu niewłaściwie realizowanych umów o udzielanie świadczeń medycznych łamane są prawa pacjentów.
Źródło: mz.gov.pl