Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 10-10-2012
Estetyka wyglądu ma obecnie tak wielkie znaczenie, że sporo osób decyduje się na zabiegi korygujące niedoskonałości wyglądu. Aby decyzja o chirurgicznej poprawie estetyki wyglądu była trafna, a sam zabieg się udał, warto pamiętać, aby przed ostatecznym poddaniem się operacji sprawdzić kwalifikacje osoby, która będzie ją wykonywać. Zabiegi z zakresu medycyny i stomatologii estetycznej powinni przeprowadzać tylko specjaliści o udokumentowanych kwalifikacjach zawodowych. Klienci, którzy w wyniku nieudanej operacji plastycznej ponieśli szkody, bądź też doświadczyli innego wadliwego zachowania w procesie medycznym (np. wstawiono im inny implant niż wynika to z umowy), mogą starać się o odszkodowanie za szkodę majątkową oraz zadośćuczynienie za doznaną krzywdę. Czynią to w oparciu o umowę zawartą ze stroną będącą wykonawcą zabiegu, czyli co do zasady – kliniką medycyny estetycznej a nie konkretnym specjalistą.
„Pacjent, podejmując decyzję o wykonaniu zabiegu medycznego i ustalając okoliczności związane z jego wykonaniem oraz należne wynagrodzenie, zawiera umowę. Nie wymaga ona formy pisemnej, wystarczające jest ustne uzgodnienie jej postanowień. Klient, decydując się na poprawienie urody, oczekuje, że zostanie osiągnięty konkretny, ustalony z lekarzem efekt.
W razie wadliwego wykonania zabiegu pacjent ma prawo wszcząć procedurę reklamacyjną” - czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej” w wydaniu z dn. 19.09.2012 r.
Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”