Pacjent
- Warto wiedzieć
- Coś na ząb
- Wybielanie zębów
- Choroby i leczenie
- Estetyka
- Higiena
- Ciekawostki ...
- Dowiedz się jak...
- Forum
- Baza gabinetów
- Pytania do ekspertów
- Subskrypcja
- Ogłoszenia - Pacjent
- Partnerzy portalu
- Tagi
- Bruksizm
- Ciąża a zęby
- Dental TV
- Kamień nazębny
- Korony
- Leczenie kanałowe
- Licówki
- Mosty
- Strach przed dentystą
- Vademecum Pacjenta
- Zęby mądrości
- Znieczulenia
- 29-09-2011
„Pijani pacjenci są zmorą pogotowia - ubliżają lekarzom, pielęgniarkom i zaczepiają innych chorych” - podaje „Express Ilustrowany”. Problem pijanych pacjentów, którzy korzystają z doraźnej pomocy dentysty, nierzadko wywołując burdy i prezentując skandaliczne zachowanie, nie jest niczym nowym. Do tej pory brakowało jednak skutecznych rozwiązań, dzięki którym lekarze i trzeźwi pacjenci poczuliby się bezpieczniej na pogotowiu dentystycznym.
W Łodzi postanowiono uporać się z problemem na swój sposób. W rejestracji tamtejszego pogotowia oraz na drzwiach gabinetu zawisło ogłoszenie, że „W gabinecie stomatologicznym pacjenci w stanie nietrzeźwym nie będą przyjmowani“.
Dyrektor ds. medycznych łódzkiego pogotowia wyjaśnia, że problemem jest nie tylko niewłaściwe zachowanie nietrzeźwych, ale i fakt, iż pracownicy nie mogą podać pijanemu pacjentowi znieczulenia, ponieważ środek ten w połączeniu z alkoholem mógłby doprowadzić do powstania groźnych dla zdrowia lub życia sytuacji.
Z obserwacji lekarzy pracujących na pogotowiu wynika, że wśród pacjentów nietrzeźwych więcej jest kobiet niż mężczyzn, a na dodatek panie zachowują się agresywniej.
Źródło: „Express Ilustrowany”