Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Ankieta
Od stylu kierowania personelem i związanym z tym sposobem budowania relacji międzyludzkich zależy, czy gabinet stomatologiczny lub laboratorium protetyczne będą działać, jak należy. Styl kierowania zależy zaś m.in. od osobowości i charakteru przełożonego. Styl kierowania można zdefiniować jako całokształt sposobów oddziaływania przełożonego na personel, których celem jest skłonienie podwładnych do wykonania wskazanych im zadań zawodowych.
Wyróżnia się następujące rodzaje stylów kierowania:
-
Demokratyczny – przełożony czerpie satysfakcję z dobrych stosunków z ludźmi i jest ukierunkowany na relacje interpersonalne. Kiedy występują trudności w zespole, przełożony swoją energię wykorzystuje do naprawy sytuacji i przywrócenia właściwych relacji wśród członków zespołu.
-
Autokratyczny – tu źródłem satysfakcji dla przełożonego jest dobrze wykonana praca. Kierownik – autokrata przestrzega wytycznych i procedur, nie toleruje wtrącania się podwładnych do procesu kierowania. Jest sprawnym organizatorem pracy zespołu i skrupulatnym kontrolerem jakości wykonywanych obowiązków zawodowych. Wadą przełożonego autokraty jest nieumiejętność rozwiązywania konfliktów.
-
Elastyczny – przełożony koncentruje się na osiągnięciu założonego celu i warunkach realizacji zadania. Ludzie darzą go zaufaniem, w jego zespole panuje luźna, przyjacielska atmosfera. Elastyczny przełożony jest otwarty na zmiany, propozycje i na nowości. Potrafi dostosować się do zmieniających się warunków. Styl kierowania dobiera do istniejącej sytuacji.
Źródło: „Magazyn Stomatologiczny”