Strona główna - portaldentystyczny.pl

Strona główna LekarzPoradnik dentysty

Ankieta

Jakie czasopismo stomatologiczne prenumerujesz?

  • Magazyn Stomatologiczny
  • As Stomatologii
  • Nowy Gabinet Stomatologiczny
  • Poradnik Stomatologiczny
  • Stomatologia Współczesna
  • TPS
  • Kwintesencja
  • Forum Stomatologii Praktycznej
  • Inne

Pacjenci, których lepiej nie mieć w rejestrze
 

 

 

Choć przyciąganie nowych pacjentów do gabinetu stomatologicznego i praktyki protetycznej jest jednym z ważniejszych elementów zapewniających dobre funkcjonowanie tych podmiotów, to istnieją pacjenci, których lepiej byłoby nie mieć u siebie w rejestrze. Można ich zakwalifikować do trzech różnych typów:

  • Nie pamiętający o terminach wizyt – to prawdziwa plaga nie tylko u dentystów, ale także w praktykach lekarskich, zarówno prywatnych, jak i publicznych. Głośno o niej zrobiło się nie tak dawno temu w związku z akcją wymierzoną przeciw niesolidnym pacjentom, którzy nie informują z wyprzedzeniem o tym, że nie stawią się na zaplanowanej wizycie. Blokują w ten sposób miejsce w kolejce osobom, które naprawdę potrzebują pomocy stomatologicznej, a także generują straty finansowe dla samej praktyki lekarskiej.

  • Unikający płacenia – jeśli stomatolog ma miękkie serce i części swoich pacjentów odracza płatności za wykonane zabiegi, może okazać się, że nigdy nie zobaczy pieniędzy wydanych na leczenie bądź protezowanie. Dlatego tak ważne jest, aby w każdym gabinecie prowadzona była odpowiednia polityka finansowania. Jeśli pacjent nie jest w stanie zapłacić całej kwoty za wizytę w jednej racie, można mu zaproponować system kredytowania. Ważne jest jednak, aby móc wskazać pacjentowi konkretne możliwości rozwiązania jego problemów finansowych. W ten sposób unika się kłopotów z niewypłacalnością niektórych osób.

  • Pacjenci jednorazowi – w sytuacji, kiedy dentysta wykona już leczenie, natomiast pacjent więcej się nie pojawi, to przy założeniu, że opłacił on całą usługę, sprawa jest zamknięta i na jego miejsce zapewne znajdą się inni pacjenci. Gorzej, kiedy dentysta poświęca czas na diagnozowanie i opracowanie planu leczenia, pacjent wydaje się być zadowolony z zaproponowanych opcji i być może nawet umówi się na konkretny termin wizyty, ale więcej się nie pojawi. Przyczyn takiego zachowania pacjenta może być wiele – począwszy od tego, że nie odpowiada mu sposób bycia dentysty, aż po cenę, jaką miałby zapłacić za leczenie. Ponieważ dentysta nie ma wpływu na decyzje podejmowane przez pacjenta, może jedynie zachęcić go standardem gabinetu oraz bardzo wysoką jakością obsługi klienta do pozostania klientem tej właśnie placówki.

 

 
Inne wiadomosci w kategorii
Komentarze
 
W chwili obecnej nie dysponujemy żadnymi komentarzami.
 
 
Realizacja: Ideo Powered by: Edito CMS