Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Ankieta
Marketing stomatologiczny wymaga zaangażowania wszystkich członków personelu we wdrażanie i realizowanie ustalonej strategii. Wiele programów marketingowych przygotowanych dla podmiotów medycznych (w tym dla gabinetów stomatologicznych), nie osiągnęło swojego celu lub nie rozwinęło potencjału, a nawet spowodowało szkody tylko i wyłącznie dlatego, że personelowi rejestracji wprawdzie nie brakowało kompetencji potrzebnych do obsługi obszaru rejestracji, ale zabrakło przygotowania do realizacji programu.
Aby programy marketingowe dla gabinetu stomatologicznego osiągnęły sukces w postaci przyciągnięcia nowych klientów i utrzymania lojalności dotychczasowych pacjentów, personel recepcji musi zostać dokładnie poinformowany o tym, jak będzie wyglądał program w praktyce. Ponadto pracownicy rejestracji muszą znać i rozumieć konkretne elementy podejmowanych działań marketingowych. Ma to szczególne znaczenie, jeśli pracownicy są obcokrajowcami, którzy nie władają biegle językiem polskim, gdyż może to rodzić barierę językową i powodować problemy w przekazywaniu informacji marketingowej pacjentom, na przykład o karcie stałego klienta czy o oferowanych promocjach na konkretne leczenie dentystyczne.
Pracownicy rejestracji poza wysokimi kompetencjami zawodowymi powinni wykazywać również umiejętność empatii, a jednocześnie cechować się konsekwencją i zdecydowaniem. Powinni też umieć stosować niełatwą sztukę dyplomacji. Wszystkie te umiejętności mogą wydatnie wspomóc stworzenie sympatycznej, życzliwej atmosfery nawet w sytuacji trudnej, bądź w przypadku obsługi pacjenta roszczeniowego, który np. źle zrozumiawszy zasady oferowanych rabatów, domaga się czegoś, czego w ofercie nie ma.