Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Ankieta
Dobrze przygotowana do wykonywania swoich obowiązków rejestratorka pracująca w gabinecie stomatologicznym to prawdziwy skarb dla dentysty: dopilnuje porządku w terminarzu spotkań, udzieli niezbędnych informacji. Jej najważniejszą kompetencją jest sztuka komunikowania się – szczególnie w sytuacji konfliktowej. Najważniejsze cechy dobrej komunikacji to:
-
przekazywanie informacji ma charakter niedyrektywny;
-
aktywne słuchanie pacjenta;
-
stosowanie technik negocjacyjnych w sytuacjach trudnych lub konfliktowych;
-
szacunek do poglądów pacjenta;
-
uwzględnianie różnic kulturowych – co ma szczególne znaczenie dla praktyk przyjmujących obcokrajowców;
-
zwracanie uwagi na komunikaty pozawerbalne;
-
zachowanie dystansu emocjonalnego przy jednoczesnym nieunikaniu empatii;
-
szczerość i życzliwość w relacjach z pacjentami;
-
indywidualne podejście do pacjenta i kształtowanie komunikatu pod jego możliwości odbiorcze.
Nawet najbardziej niezadowolony pacjent może stać się zadowolonym, jeśli rejestratorka będzie traktować go z szacunkiem i dużą życzliwością. Oznacza to, że rejestratorka ma realny wpływ na to, jaka opinia powstaje na temat gabinetu i dentysty. Jest również wizytówką dla gabinetu.
Źródło: Opracowanie własne