Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Ankieta
Etyka w lecznictwie ma zasadnicze znaczenie dla zdobycia i utrzymania zaufania oraz lojalności pacjenta. Jej zachowanie jest istotne również i z tego powodu, że na działalność podmiotów leczniczych mają wpływ firmy farmaceutyczne. W świetle przeszłych i współczesnych afer związanych np. z fałszowaniem wyników badań klinicznych, manipulacją statystykami lub nagłośnionymi przez media przypadkami korupcji czy śmierci uczestników badań klinicznych trzeba pamiętać, że pacjenci są bardzo wyczuleni na wszelkie działania promocyjne podejmowane przez szpitale w ramach współpracy z firmami farmaceutycznymi. Etyczny proces promocji usług szpitalnych powinien:
-
uświadomić prosumentom możliwości realizacji projakościowych wymagań w szpitalach publicznych;
-
stwarzać sytuacje, w których potencjalny pacjent zadecyduje o realizacji swoich potrzeb w określonym podmiocie publicznym/oddziale w ramach sieci;
-
przedstawiać istotne korzyści dla realizujących dane usługi szpitalne.
Dobrze pojęta promocja łącznie z innymi elementami marketingu stanowi skuteczne narzędzie wykorzystywane w zarządzaniu procesem świadczenia usług w szpitalach publicznych.
Źródło: „Handel Wewnętrzny”