Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Ankieta
Sztuka coraz częściej pojawia się w miejscach w niczym nie przypominających muzeum czy galerii: bo trafia do kliniki, gabinetu stomatologicznego lub pracowni protetycznej. Dzieje się tak z kilku powodów:
-
Właściciele lecznic coraz chętniej podejmują współpracę z artystami w celu uatrakcyjnienia wyglądu placówek, którymi kierują.
-
Lecznica dzięki znajdującym się tam obrazom lub rzeźbom bardzo pozytywnie wyróżnia się na tle konkurencji, a cyklicznie zmieniane ekspozycje mogą stać się swoistym magnesem przyciągającym pacjentów/klientów – choćby tylko na okresową, rutynową wizytę kontrolną (co zawsze wychodzi pacjentom na zdrowie i przekonuje do regularnego odwiedzania gabinetu dentystycznego).
-
Ulokowanie nadwyżek finansowych w dziełach sztuki to lepsza lokata kapitału niż inwestycje w papiery wartościowe, które po wielu latach i z powodu niekorzystnej koniunktury mogą okazać się bezwartościowe.
Jak sztuka może trafić do lecznicy lub pracowni? Na wiele sposobów, np. przez podjęcie współpracy z artystą, która została celowo zainicjowana przez stomatologa lub technika, albo też początkiem udanej kooperacji może być banalna rozmowa przeprowadzona podczas leczenia zębów twórcy.
Korzyści ze współpracy na linii artysta – lekarz stomatolog/technik dentystyczny zawsze są obopólne. Lekarze i protetycy otrzymują niepowtarzalny wystrój wnętrz pomieszczeń, w których pracują; zyskują też zainteresowanie pacjentów. Artyści z kolei zyskują zainteresowanie potencjalnych nabywców dzieł.
Źródło: Opracowanie własne