Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Ankieta
Zalety stosowania zapachu w gabinecie:
-
Wpływ na pacjenta poprzez tworzenie jego nieuświadomionych reakcji na bodźce, powstające pod wpływem zapachu docierającego przez zmysł powonienia. Zapach powoduje powstanie silnych, nie zawsze świadomych, skojarzeń z konkretnym miejscem, sytuacją lub osobami. To jeden z najmocniejszych i najdłużej działających czynników podtrzymujących pamięć o zaistniałym zdarzeniu.
-
Zapach poprzez wywoływanie skojarzeń pamięciowych buduje przywiązanie pacjenta do gabinetu, lojalność względem stomatologa jako profesjonalisty; emocjonalnie wiąże pacjenta z danym gabinetem.
-
Skuteczność – udowodniono, że już jednorazowa ekspozycja na zapach powoduje powstanie skojarzeń z danym miejscem.
-
Budowanie image firmy i kreowanie wrażenia profesjonalizmu. Wzmacnianie działania innych, stosowanych w gabinecie, metod marketingowych.
-
Niski koszt wprowadzenia i eksploatacji:
-
koszty jednorazowe: opracowanie zapachu na zamówienie – ok. 2000 zł; zakup profesjonalnego urządzenia rozpylającego zapach – kilkaset zł;
-
koszty okresowe: zakup zbiorników z zapachem – ok. 100 zł (zapas starcza na kilka/kilkanaście tygodni).
Idealny zapach do stosowania w pomieszczeniach stomatologicznych:
-
Nie drażni, nie uczula i nie wywołuje napadów astmy – ani u personelu, ani u pacjentów.
-
Nie jest zbyt intensywny ani uciążliwy; dozowany w takim stężeniu, że nos się do niego nie przyzwyczaja zbyt szybko (inaczej nie zadziała emocjonalne pobudzenie pamięci).
-
W gabinecie: kojarzy się z czystością i schludnością, ale niekoniecznie ze szpitalną sterylnością. W poczekalni: kojący, uspokajający, tonizujący układ nerwowy (np. lawenda, kolendra, bazylia, nuty cytrusowe).
-
Koniecznie musi współgrać z innymi elementami strategii marketingowej stosowanej w gabinecie i tylko we współistnieniu z nimi – sam zapach nie zbuduje lojalności klienta ani przekonania o prestiżu miejsca. Jeśli gabinet stomatologiczny ma być miejscem, do którego pacjent chętnie będzie wracał, dentysta i pozostały personel, oraz wystrój wnętrza i stosowane urządzenia muszą odpowiadać najwyższym wymaganiom profesjonalizmu.
Źródło: Opracowanie własne