Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
Jak wynika ze statystyk, dotacje unijne przeznaczone na rozwój innowacyjności często trafiają do stomatologów. By otrzymać wsparcie, trzeba udowodnić, że produkt jest innowacyjny – czyli dowieść, że gabinet stomatologiczny wyposażony w będący przedmiotem zainteresowania produkt/ technologię stanie się bardziej konkurencyjny.
Jak tego dokonać? Jak radzi Konfederacja Pracodawców Polskich w swojej broszurze „Innowacyjne fundusze europejskie na innowacyjne inwestycje”, ocenie podlega sama innowacyjność produktu i wpływ technologii na cechy użytkowe oraz stopień wykorzystania prac naukowo-badawczych.
Dowieść zatem należy, że:
-
do tej pory na rynku docelowym (tutaj: w gabinecie stomatologicznym) nie stosowano jeszcze danego produktu lub technologii, należy przy tym opisać, na czym opiera się nowatorstwo danej metody, produktu, technologii;
-
produkt jest autentyczną nowością na rynku i jest on wyraźnie konkurencyjny w stosunku do innych;
-
istnieją podstawy, na bazie których określona została innowacyjność wdrażanej technologii lub produktu – mogą to być opracowania naukowe, wyniki testów, itp.; podać należy spis źródeł: publikacji, adresów stron internetowych, i in., przy czym źródłami nie mogą być jedynie informacje o charakterze ogólnym czy reklamowym;
-
istnieją dokumenty, z których jednoznacznie wynika, iż wprowadzany produkt/technologia jest nowatorski/a – opierać się należy na certyfikatach przyznanych innowacji przez uznane jednostki badawczo-naukowe w kraju i/lub na świecie, orzeczeniu komitetu normalizacyjnego, raportów branżowych, profesjonalnych analiz i porównań, roczników statystycznych, itp.
Źródło: money.pl