Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 19-06-2008
Rozpatrywanie kwestii gwarancji w przypadku świadczenia usług medycznych, w tym stomatologicznych, jest trudnym zadaniem. Ponieważ umowa o świadczenie usług medycznych jest umową starannego działania, a nie umową określonego rezultatu. Trudno mówić tu o typowych relacjach konsument – usługodawca/sprzedawca/producent, kiedy w grę wchodzi ludzkie zdrowie, życie i funkcjonowanie żywego organizmu. A jednak udziela się gwarancji na wykonywane usługi medyczne – szczególnie w zakresie stomatologii. I to właśnie ta dziedzina medycyny była pierwszą, w której zaczęto udzielać gwarancji; ot chociażby na wstawione pacjentowi wypełnienie do dziury w zębie.
Gwarancja to wielki wabik dla pacjenta. Dla dentysty zaś to znakomite narzędzie na zapewnienie sobie swoistej „wierności” klientów. Pacjent, który będzie miał świadomość, że w danym gabinecie udziela się gwarancji na wykonane usługi, trwałość i jakość użytych materiałów, widoczne efekty podejmowanych działań, prawdopodobnie zwiąże się na dłużej z tym miejscem.
„Zasady gwarancji powinny być jasne i zawsze przestrzegane; na pewno dobrze jest je spisać. Pacjent nie będzie mógł ich podważyć i nie będzie czuł się oszukany, jeżeli wcześniej się z nimi zapozna” - czytamy w artykule z gazety „PULS”.
Inne „złote zasady”, które powinny towarzyszyć udzielanej gwarancji, by przy okazji podwyższać wiarygodność gabinetu w odczuciu pacjenta oraz skłaniać do dalszego korzystania z usług właśnie tego dentysty/kliniki/gabinetu to:
-
ustalenie przedziałów gwarancyjnych, uzależnionych od przewidywanych kosztów usługi stomatologicznej;
-
profity dla pacjenta, np. darmowe przeglądy, zdjęcia pantomograficzne, zabiegi higienizujące, itp. - kompleksowe podejście do pacjenta zazwyczaj rodzi w nim mniemanie o wyjątkowym traktowaniu i indywidualnym podejściu do jego konkretnych potrzeb;
-
dodatkowe albo inne gwarancje dla stałych pacjentów – zaliczenie kogoś do grupy stałych pacjentów i udzielenie mu dodatkowych profitów często jest odbierane jako swoiste, bardzo przyjemne „wyróżnienie”, które dodatkowo wiąże pacjenta z wybranym gabinetem.
Źródło: „PULS”