Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 29-11-2024
Współczesny pacjent – jako klient– oczekuje obecnie wysokiej jakości opieki za rozsądną cenę; on też decyduje o wyborze konkretnego gabinetu bądź nawet konkretnego dentysty, któremu powierzy zdrowie jamy ustnej. Dentysta chcący osiągnąć sukces komercyjny powinien zatem wdrożyć odpowiednie strategie marketingowe, które przyciągną pacjentów na wizyty lecznicze i kontrolne do niego a nie do konkurencji.
Marketing stomatologiczny ma jednak wiele odsłon. Jedna z bardziej innowacyjnych określona jest terminem marketing 7Ps (od angielsko brzmiącego rozwinięcia skrótu 7Ps: product, price, place, promotion, physical evidence, process). Działa on zgodnie z koncepcją mix marketingu, o którym wiadomo, że jeśli zostanie prawidłowo zaimplementowany do placówki stomatologicznej, może wpływać na decyzje konsumentów związane z korzystaniem z usług dentystycznych czy protetycznych. Przymierzając się do osiągnięcia krótko- i długoterminowych celów marketingowych w postaci przyciągnięcia i zatrzymania pacjentów u siebie, warto brać pod uwagę każdy z wymienionych siedmiu elementów.