Na skróty
- Forum
- Zareklamuj swój gabinet
- Izby Lekarskie w Polsce
- Partnerzy portalu
- Magazyn Stomatologiczny
- Wydawnictwo
Czelej - Wydawnictwo
PZWL - Wydawnictwo
Med Tour Press Int. - new! Katalog firm
- Dodaj gabinet
- Poradnik dentysty
- Organizacje
- Turystyka stomatologiczna
- Marketing stomatologiczny
- Dotacje z UE
- KORONAWIRUS
- Dental TV
- new! Czas na urlop!
- Relacje z targów i imprez
- 29-09-2011
Turystyka stomatologiczna i medyczna nie bez powodu stały się jedną z eksportowych specjalności naszego kraju, wybranych przez Ministerstwo Gospodarki, które otrzymają wsparcie na promocję zagraniczną. W tym roku wartość rodzimego rynku usług zdrowotnych oferowanych obcokrajowcom może wynieść nawet 800 mln zł. Wprawdzie zeszły rok nie wskazywał na to, że w 2011 r. mogą pojawić się tak dobre wyniki, ale rzeczywistość pokazała, że turystyka medyczna znów nabiera rozpędu.
- W pierwszej połowie tego roku mieliśmy około 20-procentowy wzrost liczby pacjentów z zagranicy – mówi menedżer kliniki stomatologicznej Indexmedica w Krakowie Justyna Szopa. Te same trendy odnotowuje również katowicka Klinika Implantologii i Stomatologii Kosmetycznej Duda Clinic, która w przyszłym roku zaoferuje swoim gościom noclegi i dowóz z lotniska w Pyrzowicach.
- Tę inwestycję realizujemy z myślą o turystyce medycznej – przyznaje właściciel kliniki Mariusz Duda.
Rozwojowi polskiej turystyki medycznej sprzyjają:
-
leczenie na wysokim poziomie
-
usługi znacznie tańsze niżeli w gabinetach krajów Europy Zachodniej
-
krótki czas oczekiwania na zabiegi.
Czynnikami, które mogą spowolnić dynamikę rozwoju są:
-
konkurencja z zagranicy – coraz częściej gabinety z południa Europy (Rumunia, Bułgaria) oferują usługi jeszcze taniej niż w Polsce i na coraz wyższym poziomie;
-
osłabienie złotego – to cios dla specjalistów zaopatrujących się np. w materiały stomatologiczne w strefie euro – słabość naszej waluty oznacza dla nich wyższe koszty zakupu.
Źródło: „Rzeczpospolita”